Päivitykset Koira-GPS 2007-2010 -malleihin

Sivulta löydät uusimmat ohjelmistopäivitykset Koira-GPS 2007–2010 -malliin. Ohjelmistoa ei tule yrittää ladata muihin laitteisiin. Ohjelmiston latausyritys väärään tuotteeseen voi aiheuttaa ohjelmiston jumiutumisen.

Päivittäminen

Noudata päivitysohjeita tarkasti. Jos sinulla on kysyttävää päivityksestä, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94151 tai jälleenmyyjääsi. Puhelujen hinnat ja aukioloajat

HUOM! Päivitys soveltuu vain Koira-GPS:n TX72-, TX74-, TX82-, TX84-pannoille. Tarkasta pantasi tyyppi laitteen tyyppitarrasta.

Laitteen ohjelmistoversion voi päivittää suoraan sovelluksesta tai tekstiviestillä.

  • Vain laitteen pääkäyttäjä voi päivittää pannan ohjelmistoversion.
  • Laitteessa, jota päivitetään, tulee liittymäkortin data-yhteyden toimia.
  • Jos laitteessasi ei ole käytetty data-paikannusta, katso ohjekirjasta data-paikannuksen aktivoiminen ja laitteen yhteysosoitteen vaihtaminen. Saat apua myös Ultracomin teknisestä tuesta p. 0600 94 151.
  1. Aseta ladatut akut pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Laitteen ei tarvitse olla satelliittiyhteydessä päivityksen aikana.

Päivittäminen sovelluksesta

Avaa laitteen pääkäyttäjän PRO-sovelluksesta laitteesi infovalikko ja valitse ”Laiteohjelmiston päivitys”.
HUOM! Vaatii vähintään Android-version 1.4.0 tai Windows Phone -version
Hyväksy/lähetä päivitys laitteeseen. Voit siirtyä kohtaan 3.

Päivittäminen tekstiviestillä

  1. Lähetä pannan puhelinnumeroon Pääkäyttäjän puhelimesta normaali tekstiviesti "PIN,F,97,54," ilman heittomerkkejä.
    • F-kirjaimen tulee olla iso.
    • Välimerkit ovat pilkkuja.
    • Viestissä ei saa olla välilyöntejä.
    • PIN = "Laitteet" listalle asettamasi laitteen nelinumeroinen salasana.
    • Esimerkiksi: 0000,F,97,54,

    HUOM! Jotkin älypuhelinmallit voivat lisätä automattisesti viestiin välilyöntejä, jotka estävät komennon toiminnan. Tarkista ennen komennon lähettämistä, että viestissä ei ole yhtään välilyöntiä.
  2. Laite vastaanottaa viestin ja aloittaa päivityksen lataamisen. Laitteen ladatessa päivitystä laitteen molemmat led-valot vilkkuvat epäsäännöllisesti.
  3. Kun päivitys on ohi, laite käynnistää itsensä uudelleen ja aloittaa normaalin satelliittien haun. Tällöin oikeanpuoleinen punainen led-valo vilkkuu noin kerran sekunnissa.
  4. Päivitys kestää normaalisti n. 5 min. Saunalahden ja Elisan liittymillä päivityksen kesto voi olla huomattavasti pidempi, jopa 20 min. Jos laite ei saa ladattua päivitystä, se palautuu automaattisesti entiseen versioonsa.
  5. Jos päivitys ei onnistu, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94 151. Voit suorittaa päivityksen myös jälleenmyyjäsi luona. Tällöin päivittämisestä veloitetaan palvelumaksu.

Ohjelmistoversion tarkastaminen

Voit tarkastaa laitteesi ohjelmistoversion seuraavasti:

  1. Aseta ladatut akut pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Avaa PRO-ohjelmisto ja paikanna laitteesi.
  3. Avaa Info-valikko ja katso kohta laitteen versio kohdasta ”Laiteohjelmistoversio”.
    tai
    Lähetä pääkäyttäjän puhelimesta pannan puhelinnumeroon normaali tekstiviesti "PIN,S," ilman heittomerkkejä.
    • S- kirjaimen tulee olla iso.
    • Välimerkit ovat pilkkuja.
    • Viestissä ei saa olla välilyöntejä.
    • PIN = "Laitteet" listalle asettamasi laitteen nelinumeroinen salasana.
  4. Windows Phone -versio: Saat paluuviestinä normaalin tekstiviestin, jonka ensimmäinen rivi kertoo laitteen ohjelmistoversion.
    Android-versio: Avaa Pro-ohjelmisto, jolloin näytölle avautuu pop-up-ikkuna, jonka ensimmäinen rivi kertoo laitteen ohjelmistoversion.