Yleiset kysymykset

Mistä hankin ohjelmiston tai Koira-GPS pannan?

Voit hankkia Ultracom Oy:n tuotteet lähimmältä jälleenmyyjältämme.

Voinko paikantaa tai toimia usean Koira-GPS-pannan pääkäyttäjänä yhdellä ohjelmistolla?

Kyllä. Yhdellä PRO-ohjelmistolla voidaan toimia usean Koira-GPS pannan pääkäyttäjänä. Ohjelmistotyypistä riippumatta voit paikantaa niin useaa Koira-GPS-laitetta kuin haluat.

Miten muut voivat seurata koiraani?

Ystävälläsi täytyy olla käytössään oma Ultracom-ohjelmisto, johon tallennetaan laitteet-listalle laitteesi tiedot eli puhelinnumero ja salasana. Jos paikkatietoa halutaan data-yhteydellä, tässä ohjelmistossa tulee olla myös voimassa oleva data-paikannuksen mahdollistava palvelu.

Mikä ohjelmistotuote minulle sopii parhaiten?

Mikäli tarvitset ohjelmistoa vain satunnaiseen käyttöön, etkä omista Ultracom Koira-GPS pantaa, suosittelemme käyttöösi MAASTO-ohjelmistoa. Mikäli omistat Koira-GPS pannan ja/tai käytät ohjelmistoa useina kuukausina vuodessa, suosittelemme käyttöösi PRO-ohjelmistoa.

Vaihdoin puhelinnumeroani. Mitä minun tarvitsee tehdä?

Jos olet vaihtanut puhelinnumerosi matkapuhelimeesi, ohjelmistosi lisenssi tulee siirtää uudelle numerolle. Helpoiten siirrät lisenssin soittamalla Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94151 (Katso puhelujen hinnat ja palvelun aukioloajat).

Ilmoita soittaessasi vanha puhelinnumerosi sekä ohjelmistosi tilauskoodi. Löydät tilauskoodisi ohjelmiston ”Omat tiedot” -valikosta tai lisenssivihkostasi.

Uudemmissa ohjelmistoversioissa voit vapauttaa tilauskoodin myös itse.Vapautus tehdään ohjelmiston ”Omat tiedot” -valikon kautta. Katso tarkemmat ohjeet ohjelmistosi ohjekirjasta.

Jos käytössäsi on GPS-panta, on myös pannan pääkäyttäjä vaihdettava. Katso ohje GPS-pannat–UKK-osiosta.

Voinko seurata ohjelmistolla muiden valmistajien laitteita?

Ohjelmistolla voidaan seurata MPTP-formaattia tukevia laitteita tekstiviestipaikannuksella. MPTP-paikannus ei ole tuettuna Windows Phone -puhelimissa. Kysy lisää paikannettavan laitteen valmistajan tuesta.

Android- ja Windows Phone -ohjelmistoilla on mahdollista seurata myös Tracker/Pointer-merkkisiä ohjelmistoja ja -pantoja data-yhteydellä. Paikannus vaatii erillisen lisäpalvelun, joka on hankittavissa ohjelmistoon erikseen. Kysy lisää lähimmältä Ultracom-jälleenmyyjältä.

Ovatko eri ohjelmistoversiot ja laitteet keskenään yhteensopivia?

Koira-GPS 2007 -pannat ja uudemmat pannat sekä DoGPS V3 (julkaistu 2007) ja uudemmat ovat keskenään yhteensopivia paikannuksen osalta. Kaikkia uudempia ohjelmiston ominaisuuksia ei välttämättä voi hyödyntää vanhemmilla pantamalleilla.

Windows Phone -versio ei tue tekstiviestipaikannusta, joten Upoint- ja Koira-GPS 2005–2006 -mallit eivät ole tuettuna Windows Phone -ohjelmiston kanssa. Kysy lisää yhteensopivuuksista lähimmältä jälleenmyyjältäsi.

Vaihdan puhelinta. Mitä minun tulee tehdä?

Vaihtaminen Android-puhelimesta Android- tai Windows Phone -puhelimeen tai päinvastoin.
Siirrä SIM-kortti vanhasta puhelimesta uuteen puhelimeesi ja lataa sovellus puhelimeesi puhelimen Sovelluskaupan (Google Play, Windows Phone Store) kautta. Kun puhelin on asentanut sovelluksen, avaa sovellus ja rekisteröi se omalla lisenssinumerollasi.

Vaihtaminen Symbian-puhelimesta Android- tai Windows Phone -puhelimeen.
Jos käytössäsi on V4-pohjainen ohjelmisto (julkaistu 2009), voit ladata ohjelmiston uuteen puhelimeesi suoraan. Siirrä SIM-kortti vanhasta puhelimesta uuteen puhelimeesi ja lataa sovellus puhelimeesi puhelimen Sovelluskaupan (Google Play, Windows Phone Store) kautta. Kun puhelin on asentanut sovelluksen, avaa sovellus ja rekisteröi se omalla lisenssinumerollasi.

Jos käytössäsi on vanhempi V3-pohjainen ohjelmisto (2005–2008), ohjelmisto tulee päivittää uuteen versioon ennen kuin voit ottaa sen käyttöön uudessa puhelimessasi. Ota yhteys lähimpään jälleenmyyjään tai Ultracomin tekniseen tukeen päivityksen tekemiseksi